Buiten De Grenzen. De Kunst Van Het Croquet

Tante Emma’s Revenge door Elizabeth Spotswood Spencer

Een nieuwe kijk op de bal en de hamer

Het had niet zo moeten lopen. Out of Bounds: The Art of Croquet , mede samengesteld door Jennifer-Navva Milliken, artistiek directeur van het Center for Art in Wood in Philadelphia, PA, en meubelmaker Silas Kopf uit Northampton, was een kans voor kunstenaars om zich te verdiepen in de functie, vorm en historische mystiek van croquet volgens Milliken. Niemand had kunnen vermoeden dat de wereld zoveel inspiratie zou bieden die ze niet hadden verwacht. In januari is de tentoonstelling ontwikkeld en in maart, net voor de lockdown, werden kunstenaars uitgenodigd om deel te nemen aan de tentoonstelling. verklaarde Victoria Allport, de Gallery en Marketing Manager voor de Messler Gallery bij het Centre for Furniture Craftsmanship.

Een eigenaardige houtbewerkers Croquet Mallet & Ball door Yuri Kobayashi

Dus wat doe je als een wereldwijde pandemie toeslaat terwijl je tentoonstelling van start gaat? Je doet hetzelfde als iedereen: je improviseert en zet het dan online. Eerst moesten de kunstenaars hun eigen uitdagingen aangaan. Sommige kunstenaars moesten vertrekken vanwege financiële problemen of gebrek aan studioruimte. Anderen moesten hun idee helemaal opnieuw uitvinden. Een stuk, van Ellie Richards, is verloren gegaan bij de post. Kunst kan echter floreren in moeilijke tijden. De tentoonstelling laat volgens Milliken zien hoe kunst kan gedijen in turbulente tijden. Het laat ook zien wat kunstenaars kunnen doen als ze geen toegang hebben tot materialen of werkruimte. De werken in de tentoonstelling, evenals de werken die ervoor zijn bedacht maar nooit zijn gerealiseerd, zijn commentaren op onze tijd, door de taal van het ogenschijnlijk geheimzinnige croquetspel.

Flamingo van Alf Sharp

De uiteindelijke tentoonstelling is net zo divers als de kunstenaars die haar hebben gemaakt. streefde naar een lijst die het bredere veld weerspiegelde in termen van leeftijd, geslacht, ras en andere overwegingen van identiteit legde Allport uit via e-mail. De stukken zelf variëren enorm, er is humor en eigenzinnigheid, er is verlangen naar een tijd vóór deze pandemie, en er is sociaal commentaar. Hoewel het niet verplicht was om een croquetset in te dienen, dienden bijna allemaal een set in die een bepaalde functie had. Scott Grove, de artiest van Racial Croquet, is de opmerkelijke uitzondering. In zijn woorden: ik heb dit stuk gemaakt als reactie op het meedogenloze raciale onrecht dat we in Amerika zien. Ik wilde het recente overlijden van George Floyd herdenken en in zwart-wit nadenken over zijn nalatenschap. Ik hoop dat het stuk ongemak veroorzaakt en de openhartige discussies bevordert die nodig zijn om onze geschiedenis van zwarte onderdrukking te erkennen; onze huidige regels over het gebruik van geweld en politieoptreden in militaire stijl; en hoe we vooruitgang kunnen boeken in de richting van een nieuwe definitie van echte gelijkheid. Black lives matter. Ik heb de materialen en opstelling zorgvuldig uitgekozen, waarbij ik kersenhout heb gebruikt (de moraal van het verhaal van George Washington waarin zijn wandaden worden erkend); witte melkverf (staat voor wit privilege en melk, dat wordt gebruikt om traangas te neutraliseren); de rechthoekige vorm (zoals in rechts) die de zwarte figuur eronder domineert en onderdrukt; en de prijs (betekent de acht minuten en 46 seconden die George Floyd naar adem hapte voordat hij stierf onder de knie van Derek Chauvin). en hoe we vooruitgang kunnen boeken in de richting van een nieuwe definitie van echte gelijkheid. Black lives matter. Ik heb de materialen en opstelling zorgvuldig uitgekozen, waarbij ik kersenhout heb gebruikt (de moraal van het verhaal van George Washington waarin zijn wandaden worden erkend); witte melkverf (staat voor wit privilege en melk, dat wordt gebruikt om traangas te neutraliseren); de rechthoekige vorm (zoals in rechts) die de zwarte figuur eronder domineert en onderdrukt; en de prijs (betekent de acht minuten en 46 seconden die George Floyd naar adem hapte voordat hij stierf onder de knie van Derek Chauvin). en hoe we vooruitgang kunnen boeken in de richting van een nieuwe definitie van echte gelijkheid. Black lives matter. Ik heb de materialen en opstelling zorgvuldig uitgekozen, waarbij ik kersenhout heb gebruikt (de moraal van het verhaal van George Washington waarin zijn wandaden worden erkend); witte melkverf (staat voor wit privilege en melk, dat wordt gebruikt om traangas te neutraliseren); de rechthoekige vorm (zoals in rechts) die de zwarte figuur eronder domineert en onderdrukt; en de prijs (betekent de acht minuten en 46 seconden die George Floyd naar adem hapte voordat hij stierf onder de knie van Derek Chauvin). die wordt gebruikt om traangas te neutraliseren); de rechthoekige vorm (zoals in rechts) die de zwarte figuur eronder domineert en onderdrukt; en de prijs (betekent de acht minuten en 46 seconden die George Floyd naar adem hapte voordat hij stierf onder de knie van Derek Chauvin). die wordt gebruikt om traangas te neutraliseren); de rechthoekige vorm (zoals in rechts) die de zwarte figuur eronder domineert en onderdrukt; en de prijs (betekent de acht minuten en 46 seconden die George Floyd naar adem hapte voordat hij stierf onder de knie van Derek Chauvin).

Scott Grove – Rassencroquet

De laatste uitdaging voor de Messler Gallery was om de kunst op een veilige manier met de wereld te delen. Er is een virtuele rondleiding gemaakt zodat mensen de galerie vanuit hun eigen huis konden bekijken. Het resultaat en de feedback zijn zo positief dat ze hopen de praktijk voort te zetten nadat de pandemie voorbij is.

CrossQuet van Beth Ireland

Aanbevelingen voor product

Dit zijn de gereedschappen en benodigdheden die we elke dag in onze winkel gebruiken. We kunnen een commissie ontvangen voor verkopen die via onze links zijn verwezen; we hebben deze producten echter zorgvuldig geselecteerd vanwege hun bruikbaarheid en kwaliteit.